DOZ MARATON ŁÓDŹ - Ponad 50 punktów kibicowania na trasie.

4899 Tegoroczny DOZ Maraton Łódź został przez organizatorów zapowiedziany jako „najgłośniejszy maraton w Polsce”. Wszystko wskazuje na to, że nie były to słowa rzucone na wiatr. Przy trasie powstaną 52 punkty kibicowania. Połowę z nich opanują muzycy i zespoły, wyłonione w drodze konkursu przez lidera Comy, Piotra Roguckiego.

Konkurs „Najgłośniejszy maraton w Polsce” spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem – mówi Kinga Jurkiewicz, koordynatorka akcji. - Wszystkie zgłoszone zespoły zostały zweryfikowane przez Piotra Roguckiego, który pełni funkcję dyrektora artystycznego DOZ Maratonu Łódź. Na trasie pojawią się najlepsi z najlepszych. Będzie głośno – zapowiada.

Na trasie maratonu powstanie pięć stref, w których grane będą różne gatunki muzyczne. Łącznie zawodnicy przebiegną koło 26 punktów z muzyką graną na żywo:

Muzyka Klubowa i Disco – 5 punktów (5-9 km trasy);

Rock'n'Roll – 5 punktów (9-14 km trasy);

Jazz i Muzyka Ludowa – 5 punktów (15-19 km trasy);

Pop – 5 punktów (21-29 km trasy);

Muzyka Świata – 6 punktów (29-42 km trasy).

Biegacze bez wątpienia cieszą się na myśl o muzyce, która będzie zagrzewać ich do walki niemal na całej trasie maratonu. Zadowolenia nie kryją też sami muzycy:

Cieszymy się, że zagramy na trasie DOZ Maratonu Łódź. Gramy żywiołową muzę, więc przebiegający obok nas zawodnicy na pewno dostaną energetycznego „strzała” - mówią członkowie rock'n'rollowej grupy De Indigo. - 42 kilometry, 26 zespołów, każdy grający inną muzykę. Dobra symbioza, czego chcieć więcej – wtóruje im DJ Blumental, który będzie czekał na zawodników na 9 km trasy.

Na punktach muzycznych nie kończy się jednak zorganizowany doping przy trasie tegorocznego DOZ Maratonu Łódź. Jak co roku, biegacze mogą liczyć na wsparcie młodzieży szkolnej oraz pracowników lokalnych firm. W ramach znanych już z poprzednich edycji maratonu akcji „Mistrz Kibicowania” i „Firmy na Maraton”, na trasie zawodów powstanie kolejne 26 punktów kibicowania.

15 z nich zorganizowanych zostanie przez szkoły i inne placówki, wyłonione w konkursie „Mistrz Kibicowania”. W tym roku tematem przewodnim konkursu są kraje świata, stąd przy trasie znajdziemy akcenty kenijskie, brazylijskie, greckie, japońskie czy meksykańskie - mówi Karolina Adamus, koordynatorka akcji społecznych DOZ Maratonu Łódź. 

- Pozostałe 11 punktów wypełnią pracownicy firm, które coraz chętniej przyłączają się do kibicowania podczas naszego maratonu. Z roku na rok widzimy, jak wolontariat pracowniczy zyskuje na popularności  - dodaje.

DOZ Maraton Łódź to jedna z największych imprez biegowych w kraju. W ramach trzydniowych zawodów, oprócz maratonu odbywa się szereg imprez towarzyszących, takich jak Pelavo Kids Run, Ibuprom Sport 10k Run oraz targi sportowe Run & Fun w Atlas Arenie. Tegoroczny DOZ Maraton Łódź odbędzie się w dniach 21-23 kwietnia. Na listach startowych jest już ponad 4.500 zawodników. 

Więcej informacji na www.lodzmaraton.pl.

Opublikowano w: