Trening

Intensywność treningu biegacza

Bieganie jest bardzo proste, (tak mówią ludzie niebiegający) przecież każdy może to robić. Tak, to prawda, zgadzam się. Mówią też, że trening biegacza jest bardzo łatwy, wystarczy biegać. Nie, nie zgadzam się. I myślę, że podobnie podchodzi do tego tematu sporo ludzi biegających. Jeśli potraktujemy trening biegowy jako poprawę samopoczucia, bieganie dla zdrowia, to tak ale nie powinniśmy nazywać tej aktywności ruchowej treningiem.

Opublikowano w:

Akademia Biegowa - Intensywność w cyklu treningowym

Jak już wspomniałem w poprzednich artykułach dotyczących tego zagadnienia, monotonia w pracy treningowej zawodnika - biegacza, jest przyczyną stagnacji i braku progresji wynikowej. Zarówno zawodnik – amator trenujący trzy razy w tygodniu jak i ten już bardziej zaawansowany, który biega 5 - 6 razy w tygodniu, musi mieć w swoim tygodniowym cyklu pracy, jednostki treningowe z akcentami, o zróżnicowanej intensywności.

Opublikowano w:

Akademia Biegowa - Kiedy rozpocząć bieganie?

Moja odpowiedź jest jednoznaczna - zaraz, teraz nie czekaj aż się zestarzejesz tak, że pozostanie ci tylko żal, że nigdy nie spróbowałeś. Zalet ruchu nie muszę chyba przytaczać ale muszę powiedzieć jedno - bieganie, to najtańszy sport. Potrzebujemy tylko odpowiednio się ubrać a resztę daje nam natura w postaci lasów, parków, skwerów, plaży, łąki czy ścieżki wijącej się wzdłuż brzegu rzeki lub jeziora. No i ten kontakt z przyrodą!!!

Opublikowano w:

Akademia biegowa: Nadchodzi zima.........ale czy zła?

Chyba żaden z zawodników – biegaczy nie lubi zimy, tej ze śniegiem po kostki, z zimnym wiatrem i odwilżami w czasie których trzeba biegać po błocie pośniegowym. No tak ale czy chcemy czy nie chcemy, to ona sroższa lub trochę mniej, ale nadejdzie. Jak się do niej odpowiednio przygotować? Trzeba pomyśleć o nowych butach, bo te w których biegaliśmy latem mają już podeszwę trochę zniszczoną i ciężko będzie nam biegać po śliskiej nawierzchni.

Opublikowano w:

Akademia Biegowa - Co nieco o diecie biegowej

Jacek Chmiel: Przyszła jesień. Już nie dokuczają nam letnie upały, temperatura powietrza pozwala nam na trening w bardziej komfortowych warunkach. Możemy biegać więcej i praktycznie o każdej porze dnia bez obawy o przegrzanie organizmu.  Ja jednak chciałbym zwrócić uwagę na inne walory wczesnojesiennej pory. Widać je na straganach z warzywami i owocami. Kolorowo, różnorodnie, wybór, że nie wiadomo  na co się zdecydować.

Opublikowano w:
Subskrybuje zawartość